Sunday 28 February 2016

Posting..

" hanis stay sini eh?" serba salah menjawab. hmm.. risaunya klu posting nnti pn sini.. ada gak niat nk cari family angkat lagi tp fikir-fikir balik, haru la.. duk kenen kenen bgai, duk berharap la, duk nak tunggu la.. Allah.. serik :)

takkan pula disebabkan rasa bersalah, kita nak ikut ja orang? aish jangan buat psl.. bos n staff pun duk pujuk suruh teruskan posting sini, tak nafi yg aku syg klinik n hosp ni. aku okay bila time kerja, ada ramai.. aku tak sepi. but bila malam, bila cuti, aku sgt sgt lost alone..

that's why aku x kisah 27 jam kerja non-stop. lgipun dgn cara workaholic cmtu ja, aku bleh elak dri fikir bnda2 serabut kepala. happy cmtu :) nk kata homesick tu tak.. cma hm susah sbnrnya pmpuan ni internship jauh-jauh, nak nak pulak sorang sorang cmni. sedara pun busy, takleh nak anggap diorang care setiap masa.

klu posting sini, aku susah nk balik penang lgi, susah nk transfer.. risiko smua tanggung sendiri. aku takut aku terjebak dgn org tak sepatutnya. bhya.. perempuan pula. bestnya trainee yg dpt practical negeri sendiri :) korang yg perempuan,,fikir betul2 klu time nk apply negeri practical.n kalau ditempatkn di negeri lain, sblm lapor diri, bincg dgn org atasan, mna thu ada budi bicara.

takpa, pengalaman utk aku ^^ in syaa Allah, boleh balik penang nnti. mudah-mudahan.. aamiin.

No comments:

Post a Comment