Sunday 28 February 2016

Kaunter Part 1

" kaknis tukaq gambar profile wasep skrg, dah macam hantu mama tengok. sakit hati ". hihi

learned a thing.. bila umur mkin meningkat ni, kita akan ada gaya ego kita.. parents pula dgn natural hormone yg cepatttt sgt nk sensitif. susah nak jaga hati depa. setitis air mata ibu ayah.. tak bau syurga kita ni ha :) jalan terbaik, kita ikutkn ja la depa.. 'ye ye kan je ler' bak kata org melakau. syg sesungguhnya. terima seadanya.

tapi.. aku bkn nk cerita pasal  ni. aku nk cerita tntg patient niqabis, patient baby lain bangsa dan patient baby istimewa. antara moments yg buatkan aku makin sayang pekerjaan aku. sweetnya. dah takda lagi rasa rendah hati tak dapat sambung degree :') sijil pun sijil la. gred rendah pun rendah la. upah sikit pun xpa, janji berkat.. ye tak? :) in syaa Allah.
hehe.

serius ! wlupun bertugas kat kaunter ni suatu yang serabut kepala, jarang ada staff yg sanggup volunteer nk handle bhgian kaunter sambut patient, aku happy ja. kata Dr Dr dan staff lain, aku lah yg paling ceria sambut patient.. :D ^^ hm ye la tu? :) depa xtau sebenarnya, dsbalik figura hanis yg happy happy go lucky cmni, betapa mentalnya aku nk hadap lebih 150 orang  patient setiap hari dgn bermacam-macam feel. ada cara sbnrnya ;) nnti aku share.

tapi yg pasti di kaunter ni, banyak benda yg aku belajar, benda yg membentuk peribadi aku sikit demi sedikit, berguna untuk seluruh kehidupan aku yg baru nk kenal dunia sebenar. hmm paling penting, sikap sabar.. tenang.. ikhlas.. common sense.. quick pick up.... softskills.. social skills..word mindtricks. n how to deal with hectic problematic psychic patients. :) ha tntg 3 patient tdi... hahaha nnti je la aku cerita. letih dah keja. goodnight ^^ T_T

* rasa lega tension lepas kat sini. esok esok aku delete la :) haha

No comments:

Post a Comment