Sunday 7 June 2015

Dental Surgery Assistant-to-be

Sebenarnya, bukan lah semudah yang orang sangka smile emoticon kalau kita jenis mengada-ngada dan manja, sorry, diorang takkan senang-senang bagi peluang kat kita. Tambah-tambah pula dengan fizikal aku yang kecil dan jarang menonjolkan diri, orang senang nak underestimate.
Dr. Lina dan Puas Ros (Pegawai KKM dan Pegawai SPA) ada cabar aku masa sesi temuduga, In syaa Allah, aku akan sahut apa yang mereka dua kata. sebab tu lah aku tiap-tiap hari fikir dan plan something, aku memang sedar aku takda apa (gagal berkali-kali tu cukup jelas menunjukkan aku tak setaraf dengan student IPTA), mentah orang kata, cuma aku selalu cuba levelkan tahap kematangan seiring dengan usia. nak lepasi tapisan sistem, nak lepasi temuduga pun Allahu, perit.
nak hadap 2 tahun ni bukan tempoh yang main-main walaupun grad DSA ni paling rendah dalam jawatan paramedics. rindu Mr Rosli, dia cakap, 'hanis, takpa, you're what you choose, I tau susah, tapi hanis cakap pada diri sendiri ''ya, pembantu. tapi bukan calang-calang pembantu" . I support you tinggalkan Irshad and join paramedics team ' . smile emoticon
realitinya, 60% dalam hidup aku terutamanya golongan berpangkat dan berpendidikan, pandang rendah, bukan pandang rendah terhadap bidang ni, tapi mereka lebih kepada merendahkan diri aku. mereka tak yakin aku mampu. tapi aku tahu sejauh mana aku boleh pergi smile emoticon Allah yang letakkan aku dalam bidang ni. In syaa Allah, pelan-pelan.... hehe wink emoticon




              


No comments:

Post a Comment