Monday 26 May 2014

Teringat time kat kelas PK PLKN.. selalu gaduh kecil-kecilan dgn Cikgu Arni and Cikgu Fidza... 

Nis : cikgu ! saya tak setuju
Cikgu Arni : apa?
Nis : konsep 'what u give, u get back '. duk bagi je kat orang, orang tak 'bagi' pun kat saya. cmna tu?
Cikgu Arni : ikhlaskan diri anda. 

Nis : cikgu, sikit pun 'saya tidak peduli' dgn konsep percaya.
Cikgu Fidza : why?
Nis : coz it's too HARD for me to believe anyone.
Cikgu Fidza : Adakah mereka percayakan hanis?
Nis : emm.. ramai rasanya. 
Cikgu Fidza : kamu bertindak kejam
Nis : tapi kenapa?
Cikgu Fidza : apa maksud 'adil' ?
Nis : meletakkan sesuatu di tempat yang betul iaitu... ya.. tidak menzalimi hak orang lain. but I JUST CANT. 
Cikgu Fidza : kepercayaan juga hak orang lain, hanis. you should try. please try.

TKL ( Timbalan Komandan Latihan ) : kamu TAKUT dengan bayangan DIRI SENDIRI. Saya CABAR, lompat Charlie O43 !!  

 * cikgu, saya still tak berjaya amalkan dua konsep ni. haha, jom gaduh lagi??.. rindu cikgu :)
Tuan, saya masih fobia pada ketinggian. sbb takda yg akan sambut kalau saya jatuh. hahaha *
 just refleksi , chilling myself 

No comments:

Post a Comment