Monday 26 May 2014

Malam2 cmni, terasa rindu life di PLKN. kalau boleh, nis nak stay lebih lama lagi dengan cikgu2 dan kawan2 kat situ. ^_^ maybe bagi kebanyakan wira dan wirawati, modul pekerti, modul pembinaan karakter dan sebagainya tu membosankan. tapi percayalah, modul-modul tu semua tersangat-sangatlah bermakna dalam hidup nis. Di PLKN, nis berjaya cari di mana kekuatan sebenar diri nis.

Seriously talk, 'hanis' yang ampa kenai ni dulunya, masa kat sekolah menengah, dia seorang yang sangat-sangat rendah diri. I mean, rendah diri yang melampau. Sometimes nis rasa cam lebih baik mati ja dari hidup dalam keadaan macam tu. Betapa teruk dan rendahnya self-esteem nis sehinggakan semua orang HEBAT di mata nis, yes, nis x pernah nampak kelebihan diri sendiri, takda keyakinan langsung dengan diri sendiri.. and selalu hipokrit.

hm, result nis makin lama makin merosot, bukan sebab nis bodoh, bukan sebab nis malas study tapi sebab nis berkonflik dengan diri sendiri. sekolah pun selalu MC. Kalau di sekolah rendah, nis bukannya jenis pelajar yang pasif begitu, cikgu2 kenal nis, nis akan sentiasa tingkatkan prestasi dalam pelajaran dan nis akan bersungguh-sungguh dalam semua bidang yang nis ceburi. Alhamdulillah.. 

... but then, ada something yang jadi pada nis time 2009, and my life totally change 360 degree. 5 tahun mencari diri, and now I was able to improve my life successfully. hmm, makna 'bahagia' , makna 'berjaya' tu berbeza bagi kita semua. Berkat PLKN, nis berjaya temui sesuatu dan nis happy dengan life nis skrg ni. rasa bertuah sangat dapat masuk PLKN. :) 

terima kasih kawan-kawan KEM PLKN BUKIT BESAR.. terima kasih cikgu-cikgu.. terima kasih TKL.. terima kasih komandan.. terima kasih staf-staf kem, jasa kalian.. akan ku kenang selalu. wslm.   * Im not perfect but I'll always try to do my best *

No comments:

Post a Comment